Amicitia Vilt

Harmonie & Zangkoor

Als orkest streven we naar een goede balans tussen het geven van mooie concerten en het invullen van maatschappelijke activiteiten. We vinden het belangrijk dat muzikanten en luisteraars plezier beleven aan onze uitvoeringen. Daarom zoeken we vaak de samenwerking op met solisten en andere vormen van podiumkunst. Op ons repertoire staan uitdagende werken van klassieke en moderne componisten in uiteenlopende stijlen: klassiek, pop, filmmuziek en traditionele blaasmuziek.
Om ons muzikaal te laten toetsen nemen we jaarlijks deel aan het federatieconcours van de Geulvallei en eens in de vier jaar aan het bondsconcours van de Limburgse Bond van Muziekgezelschappen. Het orkest speelt momenteel in de tweede divisie.
We repeteren elke vrijdagavond (met uitzondering van de schoolvakanties) van 20:00 tot 22:00 uur in Gemeenschapshuis Cascade in Vilt.

De Dirigent

Borja Romero González (1995) is geboren in Tenerife, Spanje. Hij studeerde zowel orkest- als koordirectie en werd hierdoor één van de eerste professioneel opgeleide dirigenten van de Canarische Eilanden.
In 2023 behaalde hij zijn bachelor Hafa-directie aan het conservatorium van Maastricht. Momenteel is hij bezig met zijn master. Naast dirigent is Borja ook componist voor blaasmuziek.
In januari 2024 behaalde hij de eerste prijs bij de prestigieuze dirigentenwedstrijd ‘Bilbao Musika’ in Spanje.

Vacatures
Aanvulling van ons harmonieorkest is altijd welkom. Heb jij je B-diploma of vergelijkbaar niveau en heb je zin om op niveau muziek te maken? Kom dan eens luisteren of meespelen bij één van onze repetities. Op dit moment zijn wij op zoek naar onderstaande aanvullingen. Maar ook als jouw instrument er niet bij staat ben je van harte welkom.

• Hobo
• Hoorn